TOP NEWS

Thank you for visiting my blog. Any activities 'copy and paste' material are permitted provided must state taken from this blog. This site contains personal stuff, trend and lifestyle, make over, shopping alert, printing, beauty by seewed, design website and telco product.

--->...We serve U Better...Our Service is..<---

Friday 18 January 2013

PMC Testi



Pengalaman saya sendiri setelah hampir sebulan makan PMC Ungu Violet nie.  Mula-mula saya beli dari akak kat ofis saya, dia jual dalam satu bekas tupperware transparent yang berbentuk segi empat. tapi  tu yang dah siap masak.  Satu tupperware tu boleh makan untuk seminggu/seorang. So, saya cuba la beli 2 bekas. Saya nie kalau makanan untuk kesihatan memang berminat sangat tapi xde la sampai sanggup beli yang beratus2 ringgit.  Xmampu den!  So, apasalahnya saya mencuba PMC nie..  Saya tanya akak tu untuk apa dia cakap untuk kesihatan dan hahh.. jerawat2 mcm u ni boleh ilang la. Dengar je perkataan jerawat tu, terus saya nak cuba la.. Tapi xde la meletak harapan yang tinggi sangat sebab dah biasa dengan promo2 yang mcm tu.  Saya cuma tanya makan mcmana jer.. Akak tu ckp mkn 2 kali sehari, selepas bangun tido dan sebelum nak masuk tido.

Balik umah saya try ar sebelum masuk tdo saya makan dua sudu.  Baunya agak kurang menyenangkan.  hanyir.  Tapi cuba jugak la, dah beli. Bangun esoknya saya pergi toilet mcm biasa. Tp saya dapat rasa satu kelainan, badan saya tak lg byk angin.  Biasanya saya akan bersendawa. Mcm xlepas jer. Byk sgt angin.. Itu minggu pertama. Tp tekak akan terasa kering sbb kena minum byk air.. Sebab PMC nie akan menyerap segala penyakit dalam badan.  So kita kena gantikan bendalir dalam badan.  Itu selepas saya ambik tahu pasal PMC nie.  Esoknya tu saya breakfast makan mee goreng dengan teh tarik(kesukaan ku).. Lepas tu dapat rasa badan jadi macam dulu balik, rasa angin jer.  Terfikir plak, kenapa mcm xjadi jer nie.. Ingin PMC nie pun sama mcm produk lain yng pernah saya cuba. 

Saya ambik keputusan mengumpul segala maklumat yang ada.  Dan patutla xjadi, sebab saya minum teh.. lepas tu minum lagi kopi..  Teh tarik tu mmg xboleh nak tinggal. WAJIB minum.. huhu.. So, at the time lepas melakukan beberapa kajian.  Rupanya teh dan kopi akan menyerap khasiat PMC tu.. Sbb tu la PMC dan x efektif lagi.. Sekarang saya terpaksa menukar rutin saya. Klu dulu, pergi mana2 kedai makan mesti nak minum teh tarik kegemaranku, xkira la pagi ke, petang ke, malam ke.  WAJIB!  Tapi sekarang saya minum teh tarik saya pada waktu petang sahaja..  Awak xperlu bimbang bukan xboleh minum langsung, cuma perlu tunggu PMC tu bekerja dalam badan kita dulu selama 3 atau 4 jam.  Katakan sebelum pergi kerja, dalam pukul 7 pagi, awak minum PMC, 4 jam selapas tu, awak boleh la minum kopi atau teh..Kalau saya agak susah jugak pada minggu pertama dan kedua, tak dapat minum teh tarik waktu pagi.. Rasa mcm nak meroyan pun ada. Gelisah sgt.. Rupanya mcm tu la rasanya ketagih kafein.  So, sampai hari nie, saya disiplinkan diri saya, tiap2 hari makan PMC dua kali sehari dan minum byk air serta terpaksa anjakkan jadual teh tarik saya ke waktu tengahari atau petang.

Antara perubahan yang saya alami..

Minggu Pertama, dapat melawaskan pembuangan air besar. Badan ringan sangat dah xde angin.  Tekak memang rasa kering.. Kena minum banyak air. Kalau saya  kurang minum air rasa mcm nak demam jer.

Minggu Kedua, semasa saya buat research, saya terbaca ni "Dapat menegang dan menganjalkan payudara".  Huhu.. Yela tu, dalam hati nie berdetik.. Xsangka pulak minggu kedua nie, itulah yang terjadi.  Sampai suami tegur..Saya nie xde la perasan sangat sbb ingat kan nk period ke apa ke.  Rupanya betul2 terjadi.. Huhu.. Happy tu happy jugak tapi terpaksa cari bra baru.. huhu...

Minggu Ketiga,  keputihan.  Banyak keluar.. dalam 2, 3 hari mcm tu.  Lepas tu langsung xde.. Saya nie hari2 mmg pakai panty liner.. sebab xselesa klu xpakai.. Skarang xyah pakai dah.. Berlagak tak. Huhu.. Jimat la skit duit kan.. Gitu konsepnya...

Minggu Keempat nie,  saya banyak membuang jer.. ada la dua 3 kali sehari.. kadang2 dua kali jer. Tapi xde la teruk sangat sampai memulas2 ker.. Normal jer.. Huhu..  Baru perasan perut dah kempis skit.. huhu.. Suka la..

Nie pulak perubahan yang dialami oleh suami saya.. Dia baru je makan 2 minggu sebab yang saya beli tu hanyir sgt. Dia xnak makan.. So lepas abis saya makan 2 tupperware yang saya beli tu.  Saya beli dgn org sabah yang belum masak lagi. Dan saya masak sendiri..  Dan lepas tu suami saya makan sbb xrasa apa2 pun mcm makan agar2 jer..  Dia pun dah mula berdispilin makan sebab baju seluar dia dah mula longgar.. Suka la tu dah kurus.  So setelah banyak sangat perubahan dari segi kesihatan nie.. Saya bercadang untuk menjual PMC nie.. jauh lebih murah ari harga pasaran dan yang lebih penting Original dari Semporna, Sabah.

Pagi ni pulak, ada sorang akak nie beli sekilo PMC ungu nie dengan saya.  Dia ckp dia pergi jumpa doktor, semlm doktor ckp KOLESTEROL DIA DAH XDE!  Wah hebatnya.. Saya nie mmg xsuka pergi2 hospital nie, nak check gula ke, kolesterol ke.. Tapi bila dgr akak nie ckp mcm tu.. Tahu la saya, apa yang saya baca dan buat research adalah betul.

So, sape2 yang berminat nak beli PMC nie.. boleh klik sini.  

Atau sape nak berkongsi testimoni dipersilakan komen..

0 comments:

Please leave a message, email or phone number to be contacted.